Werken met een foto- filmdocent?

6 februari 2019

Werken met een foto- of filmdocent?

Vanuit een thema? Gericht op onderzoeken, creëren, reflecteren?
Scholing voor je team?

Hier een paar docenten en aanbieders uit de omgeving!
Diverse docenten zijn ook breder in te zetten voor kunsteducatie.


Beam it Up
www.beamitup.nl

Beam It Up is gespecialiseerd in het toepassen van de greenscreen techniek in het onderwijs. Greenscreen is een filmtechniek die heel vrij te gebruiken is. Daardoor is de techniek op heel veel verschillende manieren in te zetten. Dit kan op leerling niveau door ze tijdens een workshop bijvoorbeeld zelf een greenscreen film te laten maken naar aanleiding van een geschiedenis les, zodat abstracte onderwerpen beter te begrijpen zijn. Of leerlingen bijvoorbeeld een journaal te laten maken om zo presentatie technieken en taal te oefenen. Maar we kunnen ook greenscreen trainingen voor teams verzorgen zodat de leerkracht de greenscreen techniek zelf kan toepassen in de klas.


Nina Denaux
Kunst & Educatie
www.ninadenaux.nl
Via zintuiglijke input, fotografie, schilderen of tekenen leren leerlingen waarnemen; waarbij ik handvaten aanreik die hen stimuleert om te gaan onderzoeken, verzamelen, kijken en leren associëren. Kunstenaars hebben een vrije blik, zijn nieuwsgierig en onderzoeken de wereld waarin zij leven. Zij gebruiken dit als startpunt voor hun werk. Kunstenaars worden daarom vaak als inspiratiebron of uitgangspunt gebruikt binnen mijn lessen.


Merle van de Veerdonk
Verderkijkdoos | kleine digitale studio
www.verderkijkdoos.nl
Ontdek de magische wereld van creativiteit met de Verderkijkdoos. Waar goed (leren) kijken, constructies bedenken, materiaal onderzoeken, techniek ervaren, creativiteit oefenen, de zintuigen activeren, samen werken, experimenteren, ontdekken en nadenken over kunst samen komt in een mixed media kunstwerk.

Filmpje Verderkijkdoos


Irma Bulkens
www.irmabulkens.nl

Mijn lessen in het primair onderwijs richten zich vooral om bewustwording, bewust kijken. Wat zie je eigenlijk, of hoe maak je een beeld dat overbrengt wat je bedoelt? Wat kun je doen met fotografie, hoe vertel je een verhaal in foto’s? Hoe werken fotografen, hoe komt een foto tot stand, hoe maak je bjvoorbeeld een foto in de stijl van Vermeer? Fotografie als optische illusie, een klasgenoot portretteren, of zoeken naar ritme en herhaling in je beeld.
Fotografie spreekt een duidelijjke taal en laat de kracht van verbeelding zien. Bij uitstek een medium om gedachten en ideeën te ordenen en te tonen op een niet talige maar visuele manier, die kinderen onmiddellijk aanspreekt. 

Lees hier onderaan in bijgevoegd document over de foto en filmprojecten van Irma: ik zie ik zie wat jij niet ziet (gr 1-2), stopmotion to the max (gr 3-4), schrijven met licht (gr 4), fotografie als illusie (gr 5-6), portret naar de meester (gr 6-7-8) en mediawijsheid (gr 6-7-8).


Frans van Lokven
Kijkwijzer

Brede ervaring in kunst- en cultuur educatie met filmprojecten voor het onderwijs als specialisatie.
Met de verwondering en verbazing over de taal van het bewegend beeld als vertrekpunt.

Kijk eens hier


4XM
Workshops en voorstellingen

Lipdub, VLOG, Stop Motion of Videofonie.
4XM werkt uitsluitend met gediplomeerde en/of gecertificeerde workshopleiders. Zij bieden de perfecte mix tussen educatie, creativiteit, spanning en sportiviteit.

Video workshops