Theaterweken: een reeks workshops met een afsluitende voorstelling - Nathalie Bosters

Doelgroep
Groep 1-2, Groep 3, Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8, VO
Tijdsinvestering
In overleg
Genre
Theater
Kosten
In overleg
AANBIEDER
Logo NSPIRE

Nathalie Bosters

NSPIRE
E: info@nspire.nu
W: www.nspire.nu

Nathalie Bosters verzorgt toneel/theaterworkshops op locatie, dus gewoon bij u op school. De workshops zijn geschikt voor een hele groep of meerdere groepen. Heeft u specifieke wensen of vragen, er is altijd een workshop op maat.

Biografie Nathalie Bosters
Heeft sinds 10 jaar een toneelschool met gemiddeld 80/90 leerlingen. Is zangeres in de band RUM (Roept U Maar), NLP coach, toneelspeelster bij oa openluchttheater de Kersouwe en heeft drie grote kinderen. Jarenlang heeft ze gewerkt als kinderleidster. Met het eigen bedrijf Nspire verzorgt ze workshops op basis- en middelbare scholen, teamtrainingen, en geeft meerdere toneelcursussen met eigen voorstellingen. 

Mijn missie
Belangrijke waarden voor mij zijn: veiligheid, creativiteit en tolerantie. Ik vind toneel/theater een geweldig medium om mijn missie over te brengen: in een veilige omgeving kinderen uitdagen zich te uiten, zichzelf te laten zien. Meer ontwikkeling op het gebied van expressie bevordert de sociale/emotionele ontwikkeling, taal en lichaamsbewustwording, zelfvertrouwen en creativiteit.

De kinderen gaan actief samenwerken en leren elkaar op een andere manier kennen. Met respect voor de ander, oog hebbend voor ieders eigenheid. Dat voorbeeld geef ik ook in mijn workshops: ik sta hier, ik uit mij, ik ben OK en dat ben jij ook, dat zijn we allemaal. Zie elkaar, tolereer elkaar, waardeer elkaar.

Theaterweken: een reeks workshops eventueel met een afsluitende voorstelling
Hoe leuk en leerzaam is het om een korte serie workshops te volgen met een groep! De kinderen gaan steeds meer improviseren en echt spelen. Ook gaan ze zelf korte stukjes maken en leren spelen vanuit spelinformatie: verhaallijn, rollen, plaats, tijd, en emotie. Ze gaan stukjes bedenken en uitvoeren, gebruikmakend van de spelelementen: ‘wie wat waar’ en ‘begin midden eind (climax)’. Ze werken samen en overleggen over de vorm van hun stuk met hun medeleerlingen. Samen gaan we zoeken naar meerdere handelingsmogelijkheden in een situatie. Ook wordt er gewerkt aan eigen presentatie en inleving. Iedere workshop bouwt verder op de vorige.

Met een groep of met de hele school kan er in een reeks workshops een voorstelling gemaakt worden. Voor meer informatie hierover: info@Nspire.nu